Amazon kemerini sıkmaya başlıyor. Silikon Vadisi’nin en büyük işverenlerinden biri, Alphabet’ten Zoom’a kadar herkesi zorlayan ekonomik belirsizliğe karşı bağışıklığı olmadığını gösteriyor. Ve Amazon giderek kasvetli teknoloji sektöründe nadir görülen bir marka olduğu için, maliyet düşürücü önlemleri diğer çoğu işletmeye korkunç bir mesaj gönderebilir.
Kaynakların söylediğine göre, işe alımcılar Amazon Müzik gibi bazı bölümlerdeki adaylara artık teklif veremiyor. Cihazlar gibi diğer bölümlerde, işe alımlar tamamen olmasa da önemli ölçüde azaltıldı. Kaynaklar, bu bölüm için stajyerlerin de şimdi diğer birimlere gönderileceğini söyledi.
Amazon, Alexa’da ve belki de yakında iRobot’u barındıran cihazlar bölümünde işe alımda bir donma olduğu fikrine itiraz etti: Bir Amazon sözcüsü e-postayla gönderilen bir bildiride “Geçen hafta paylaşılan mesaj, işe alım görevlilerinin kısa vadede öncelik vereceği rolleri belirledi” dedi.
Şirket, gerileme başladığından beri Amazon’un genel mesajı olan işe alım yapmaya devam ettiğini ve bunun yerine işe alım çabalarını daha stratejik rollere odakladığını söylüyor.
Sözcü, “Amazon, şirket genelinde önemli sayıda açık role sahip olmaya devam ediyor” dedi. “Evrimin çeşitli aşamalarında birçok farklı işimiz var ve bu işlerin her birinde işe alım stratejilerimizi çeşitli zamanlarda ayarlamaya devam etmeyi umuyoruz.” diye ekledi.
Ancak açık roller için işe alım bile daha da zorlaştı. AWS de dahil olmak üzere Amazon genelinde, işe alım görevlileri, potansiyel çalışanlara ne kadar yüksek maaş sunabilecekleri konusunda da sınırlama geldi.
Örneğin, geçmişte işe alım görevlileri, bir kişinin dört yıllık maaşının nasıl olacağını tahmin etmek için dahili bir hesap makinesi kullanabilir ve bu modelle maaşının %120’sini sunabilirdi; aksi takdirde en iyi yeteneklerin adayın Microsoft’a ya da Google’a kaybı söz konusu olabiliyordu.
Şimdi, Amazon’un mevcut işe alım uygulamaları hakkında doğrudan bilgi sahibi olan kaynaklara göre, öngörülen maaşın %80’inin üzerindeki herhangi bir şey için yönetici onayı gerekiyor.
Kaynaklar, Amazon’un bu yılın başlarında maaş bantlarını törenle yükseltirken, maaş tekliflerindeki sınırların bu artışları etkili bir şekilde reddettiğini ekledi. Amazon sözcüsü, “Tüm çalışanlar için rekabetçi tazminat ve faydalar sunmaya kararlıyız” dedi.
Amazon, Ağustos ayında şimdiye kadarki en kötü işten çıkarma çeyreğini yayınladı. Ve görünen o ki, personel sayısı sadece depolarda değil, genel olarak daha da azaltılabilir. Örneğin, AWS, çalışanların işten çıkarmak için şirketin tercih ettiği mekanizma olduğunu söylediği kaynaklara göre önemli miktarda “yeniden yapılandırma” yapıyor.
Amazon sözcüsü, “Düzenli bir iş akışı olarak, çalışanların müşterilerle bağlantıda kalmasını ve inşa etme ve yenilik yapma yetkisine sahip olmalarını sağlamak için ekip yapılarını sürekli olarak gözden geçiriyoruz” dedi.
Bazı işletmeler genellikle tüm sektörler için bir öncü olarak görülür. Salesforce, tarihsel olarak güçlü büyümesi ve iş kullanıcılarına odaklanan geniş ürün yelpazesi ile genellikle kurumsal teknoloji için bir sinyaldir, Snap ve diğerleri ise reklam endüstrisinin durumu hakkında sağlam göstergeler sağlar.
Ancak Amazon, tüm ekonomi için bir öncüdür. Harcamaları kontrol etmek için daha agresif adımlar atıyorsa, herkesin önünde uzun bir yol var.