pc.gen.trBilgisayar Dünyası Hakkında Her Şey
  • Windows
  • Apple
  • Açık Kaynak
  • Ofis Uygulamaları
  • Yerli ve Milli Yazılım
  • Webinarlar
  • Mobil Ekosistem

Search

pc.gen.trBilgisayar Dünyası Hakkında Her Şey
  • Windows
  • Apple
  • Açık Kaynak
  • Ofis Uygulamaları
  • Yerli ve Milli Yazılım
  • Webinarlar
  • Mobil Ekosistem

Search

pc.gen.trBilgisayar Dünyası Hakkında Her Şey
  • Windows
  • Apple
  • Açık Kaynak
  • Ofis Uygulamaları
  • Yerli ve Milli Yazılım
  • Webinarlar
  • Mobil Ekosistem
Yerli Sivil Helikopterimiz Gökbey’in İlk Sertifikasyon Uçuşu Başarıyla Tamamlandı
  • İş Dünyası

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada Türk Havacılık ve Uzay Sanayii kısa adıyla TAI tarafından sürdürülen T-625 kodlu Gökbey helikopterinin sertifikasyon uçuşlarının başarıyla başladığı bildirildi.

İlk Uçuşu 6 Eylül 2018’de, Seri Üretim ise 2021’de Başlayacak

TC-HLI kuyruk numarasına sahip Gökbey helikopteri ilk uçuşunu ise 6 Eylül 2018’de gerçekleştirmişti.

TUSAŞ tarafından üretilen ikinci prototip olan TC-HLI kodlu genel maksat helikopteri, 2021 yılına kadar tamamlanması hedeflenen sertifikasyon işlemleri kapsamında ilk sertifikasyon uçuşunu tamamlayarak projede önemli bir dönüm noktasına gelinmiş oldu.

Gökbey genel maksat helikopteri en zorlu iklim koşullarında farklı coğrafyalarda günün her saati görev yapabilecek şekilde tasarlandı. Gökbey projesinde ATAK saldırı helikopteri projesinde elde edilen bilgi birikimi ve tecrübelerden yararlanıldı.

Helikopterin yapısal motoru ilk etapta yurtdışından temin edilecek. Ancak aviyonik uçuş sistemleri, güç aktarım, iniş takımları gibi alt sistemlerin tasarım ve üretimi milli kaynaklar tarafından gerçekleştirildi.

Askeri Havacılık Projelerinden Sivil Projelere Geçiş

Gökbey projesi son yıllarda havacılık sektöründeki yerlileşme atağının son perdesi olurken, ilk kez bu teknolojiler askeri olmayan amaçlarla sivil hayata da etki etmeye başlayacak.

Gökbey projesi haricinde sivil havacılık gündeminde bölgesel yolcu taşımacılığı için kullanılması planlanan jet motorlu küçük yolcu uçağı projesi de olduğu biliniyor. Ancak ilgili projenin rafa kaldırıldığı konusunda basında yer alan haberler yayınlanmıştı.

Uzmanlar, bu büyüklükte bir proje için 6-7 bin civarı Uçak Mühendisi gerektiği fakat Türkiye’deki yetişmiş Uçak Mühendisi sayısının sadece 1000 civarı olduğunu belirtiyorlar.

gökbeyhavacılıkhelikopterssmuçak

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Reklam




Son Yazılar
  • Keşfedin: Ram Türleri ve Farklılıkları
  • Kullanımınıza Uyacak İşlemcilerin Türlerini Öğrenin: İşlemci Türleri Nelerdir?
  • Başarılı Bir Mühendis Adayı Olmanın Yolları: Üniversiteye Yeni Başlayanlar İçin Bilgisayar Mühendisliği
  • Google ve Stanford botları, bir barda kaynaştıktan sonra sanal bir kasabada parti verdi
  • Yeni Mezunsunuz ya da Junior Developer Olmak İstiyorsunuz. İlk İşinizi Nasıl Bulursunuz?
Son yorumlar
  • Yazılımcılar Neden MacBook Kullanmayı Tercih Ediyor? için chainsaw
  • Yazılımcılar Neden MacBook Kullanmayı Tercih Ediyor? için Mert Adanalı
  • Yazılımcılar Neden MacBook Kullanmayı Tercih Ediyor? için Liberal Leylek
  • Yazılımcılar Neden MacBook Kullanmayı Tercih Ediyor? için Hakan Kartal
  • Yazılımcılar Neden MacBook Kullanmayı Tercih Ediyor? için Mert Adanalı
Mert Adanalı 30 Haziran 2019
No Comment
Gartner’ın 2019’un Stratejik Teknoloji Trendleri Neler?
Cumhurbaşkanlığı’ndan Siber Güvenlik Genelgesi Yayınlandı
Socex Theme || LockThemes
  • Windows
  • Apple
  • Açık Kaynak
  • Ofis Uygulamaları
  • Yerli ve Milli Yazılım
  • Webinarlar
  • Mobil Ekosistem